Rendszeres olvasók

Segíts az emberiségen?

2010. március 2., kedd

Zombor

néda mit talátam:



Itt jártam ma. Végre megkaptam az új Útlevelem,ami elméletileg Biometrikus s ezze lehet utazni "bárhova",csak leygen pénz a zsebedbe. No,ezt csütörtökön rögtön ki is próbálom,ugyanis Szexárdra visznek. valami sertéskonferencia/szeminárium lesz.

"Továbbképeznek" :)

Ja,nem errü akartam jrni,hanem bemutatnia  várost,amit nem naygon kedvelek,kb 21-22 km van tőlem,oda jártam középsuliba,ott kell midnen papírt intézni,ott dógoztam kb 5 évet összvissza  stb ...

Első képkocka 0:00-0:06 Belügyminisztérium vagy mifene itt kell minden  papírt intézni,igazolvány,jogsi,Útlevél stb ...

0:06-0:12  Gradska kuca/Városháza a Celavi Trg/Kopasz tér- oldaláról filmezve a toronyóra müxik benne,a teret meg jogossan gúnyolják így -rajtamaradt a név -,hiszen 1 kőhalom az egész,semmi fa,semmi zöld :s

0:13-0:17 Korzo/séztálóutca 1 darabja,illetve 1 épületrészlete,amibe mostmár kb 2 éve befészkelta magát az 1ik mobiltelefon társaság,ezzel is rontva a város patinás összképét. Amúgy azoka  fák is mind mind ki lettek vágva a sétálóutcáról :( átszabtak mindnet. Ronda lett,csak kő.

0:17-0:22 Kopasz tér isméta első képhez viszonyítva jobb kézről állunk,s 1 templomot látunk amiből Zomborba dögivel van :) asszem nincs is annyi vallás amennyi templom van a városba :)  Nevezetessége a templomnak,hoyg az oldalán van 1 müködő Napóra! Amúyg nem tudom,mi a nve,s mellik vaééás hiveinek épült

0:22- 0:30 a sulim. ide jártam 3 évig. Eredeti neve Vejko Vlahovic vala,de közbe ledegradálták STS - Srendja Tehnicka Skola- Tcehnikai Középiskola

0:30- 0:36 ismét az első képkockákon lát6ó épület. 1 szép sétáyn/park felől filmezve,ami szerencsére még mindig megvan.

0:36-0:40 másik templom a sétálóutcáról lehet eljutni hozzé.

0:40 - 0:48 a Zombori Népszínház 1 része

0:48-0:53 1 naaagy templomkomplexus részlete,ez ott van balkézről,ahogy a 0:30-0:36 megyünk

0:54-1:00 ugyanazion templomkomplexus tornyai

1:00-1:06 1 régi vágású Zombori épület (halványlila fogalmam sincs miért is jelentős az,nem ismertem fel)

1:06-1:12 Sétálóutca részlet

1:12-1:18 Kopasztérről fuilmezve ismét,csak most bal irányba nézve,uyganazon hely mint az előbb,de most balfelőli épületet mutatja. avlami miatt ez si fontos,de ezts e tudom mié'

1:18-1:24 a Belügyminisztériumtól nézve végig a sétány

1:24-1:30 ismét 1 zombori stílusu ház

1:30- 1:36 ugyanaz mint az első képkocka,igaz most távolabról.

1.36- 1:42 a sétálóutca vége

1:42-1:48 iylen szép árnyékos,fás vala régen a sétálóutca,most meg csupa macskaköves/márványos. Álítólag azé' letteka  fák kivágva,merta gyökereik már elkezdték a régi épületek alapjait megbontani,s a város régiségvédelem vagy minek hivják elrednelte a felújítást. s kivágták az öreg fákat,de helsettük uyganazt a tipust ették,ami 2-3-40 év múlva uyganezt az eredményt fogja produkálni ... no comment ...

1.48- 1:54  Hotel Sloboda/ Szabadság Hotel most is iylen lerongyolódott állapotba van

1:54- 2:00 madártávlatból

2:00-2:06 templom ami már vala ... balról 1 naaagy bevásárlóközpont elődje. picit látszik csak. az is tönkrement (aki jártas balkánon,az ismeri a Beogradi Áruház elnevezést :) )

2:06 - 2:12 ismét madárkilátó

2:12 - 2:18 vasátállomás

2:18 - 2:24 fiákeres fickó zomborba nagy hagyomáyna vala,sajna ez is kihalt :s

2:24 - 2:30  sárgaköves utca részlet.Távolba  a Hotel épülete látszik sok yilen utcarész volt,de legtöbbje nem maradt meg :(

2:30 - 2:36 ismét madárlesből

2:36-  Városháza másik feléről,a sétálóutcai részről








  

Nincsenek megjegyzések:

1 gondolat

Végül is csak robot vagyok, semmi több. Nem vagyok ember, még ha néha annak érzem is magamat. Legalábbis azt hittem, hogy az érzéseim olykor hasonlítanak az emberi érzelmekre.

De ez nem lehet igaz. Engem emberek alkottak emberek szolgálatára, és az emberek fognak megsemmisíteni, ha úgy akarják. Nem rendelkezem az ő elidegeníthetetlen jogaikkal.


(Rex –a Robot)


LESTER DEL REY