Rendszeres olvasók

Segíts az emberiségen?

2010. február 6., szombat

idézet


A barátság az egyetlen olyan kapcsolat, amely kölcsönös, szabad választással jön létre. Nem velünk születik, mi teremtjük. Nem fertőzi meg semmilyen testi kapcsolat, vagy érdek. Nem akarunk egymástól semmit - egyszerűen csak jó együtt lenni. A barátság születése mindig együtt jár azzal az érzéssel, hogy találkoztunk már valahol. Hogy ismerem őt! Ez persze sejtelem, nem biztos, hogy így van. Sosem tudhatjuk, mitől vagyunk otthon egymásban. De ha a barátomhoz megyek: hazamegyek. 

Müller Péter

4 megjegyzés:

Theodothe írta...

:) Csak nagyon kevés az az ember, akivel ezt az érzést át is lehet élni. De ha van, akkor jó, hogy van.

bellamaria írta...

Theodothe: De miért kellene, hogy az embernek sok igazán jó barátja legyen?

Kocsis Endre írta...

ezé' van külömbség a barát és az ismerős közt. de ezt kevesen értik.

Barátod kevés van,ám ismerős megszámlál6atlan.

S nincs olyan,hogy "Jó" illetev más előtagú barát.

Ha már valamilyen barátnak titulálod akkor az már nem is az,hanem ismerős.

ilike írta...

Sok igaz barát nem kell, nem is lehet, legalábbis szerintem. De az igaz barátot hívhatom és hívhat akár éjjel kettőkor is.

1 gondolat

Végül is csak robot vagyok, semmi több. Nem vagyok ember, még ha néha annak érzem is magamat. Legalábbis azt hittem, hogy az érzéseim olykor hasonlítanak az emberi érzelmekre.

De ez nem lehet igaz. Engem emberek alkottak emberek szolgálatára, és az emberek fognak megsemmisíteni, ha úgy akarják. Nem rendelkezem az ő elidegeníthetetlen jogaikkal.


(Rex –a Robot)


LESTER DEL REY