Rendszeres olvasók

Segíts az emberiségen?

2010. május 21., péntek

hmm (ismét)

Ma megkaptam ismét melón. Mármint a fejemre olvastak. Hogy gond van,hogy nem vigyázok stb ... Hogy nem nőnek a disznók,sok az elhullás stb ...

Már a nap is úyg kezdőt5t,hogy 2 malacot le kellet vágni. Kényszerből,1 meg elaludt. Ugyanabban az ólban. S ki a hibás?

Persze,hogy én. Hiszen ÉN vagyok ott. Rám van bízva minden. S ez itt a bökkenő. Lassan 3 éve vagyok a farmon mindenes,s kb. 6 hónapja vagyok 1edül az új telepen.

S itt vannak a  gondok. Cirka 350 hizójószágnak van helye. Papíron persze. Mert hiába mondom,hogy NE tegyünk 1-1 ólba 18-25 darab malacot,mert nem elsz jó vége a gazda erősködik,hogy márpedig 1 hizónak jár 0.8 négyzetméternyi hely,s punktum! Az ólak meg kb 20-25 négyzetméteressek. s így be"kell",hogy férjen a 20-25 hizó.
persze,malacként igen. De utánna? mertugye kb 25-30 kilósan jönnek ki a farmról. S ekkor kezdődnek a gondok.
mert ott naggyából állandó hőmérségleten vannak. Az egész hely alattuk müanyag rács,ami átengedi a végterméküket,s így persze,hoyg mindig szárazak.
De az új helyen,ahol vágási súlyelérésig vannak,az másmilyen. az betonozott padlójú,kb 1 méteres részen van csak rács,ahova kéne üríteniük. Ám akarmit is mondanak,hogy a disznó okos állat ez nem igaz! nem tudják/akarják megtanulni,hogy hova is kéne nekik piszkolni. S az eredmény az,hoyg scaknem egész nap nedvessek. Hiába teszünk alájuk szalmát,5 percig száraz,s már lehetne is kivenni,mert összevizezik ismét.
1magam vagyok a 18 ólra. Ráadásul minden talicska trágyát amit alóluk kiszedek 15-50 métert kell tolnom 1 irányba,meg vissza. s ez mind időbe tellik. De erre senki se gondol. csak azt kapom,hogy mért nincs kipucolva az aljuk,mikor már ennyi meg ennyi az idő?!
S a megoldás 1xrü lenne. Kéne még 1 munkás. Illetve az egész ól alját úgy kellet volna kiképezni,hogy nagyobb legyen a rácsos rész. De ez pénzbe került volna.
Az meg ugye nincs.

S "olcsóbb" megoldás az,hogy azt szidjuk,meg kiabáljuk le,aki ott avn,s akinek a "gondjaira" van bízva a dolog.

Az,hogy speciel se nem vagyok állatorvos,se nem értek nagyon az állatokhoz nem lényeges.

Mertugye a sok jószág közt mindig akad ami megbetegszik. Különössen így,hogy össze vannak zsúfolva. S ekkor jön elő ismét az,hogy lekiabálnak,mert nem nőnek 1enletessen a disznók,van amellik lemarad,van amellik semennyire se nő,van ami elhullik. s ekkor vesznek elő. Hogy miért nem oltottam,miért oltottam,miért nem nől,miért maradt ez le,mitől hullott el stb ... ?

s elvárja a főnök,s amásik munkatárs,aki főnökösködni szeret,hogy minderre válaszoljak,s indokoljam meg!
S kapok a fejemre,hogy mért nem vigyáztam,mért nem oltottam?

De itt is a megoldás az lenne,hogy kihívnának 1 állatorvost. Ám eddig azt nem láttam. Mert Ő is pénzbe kerül.A kiabálás az meg ingyenes.

Miért is járnának utánna annak,hogy milyen betegségben szenvedhet a disznó,illetev mitől hullot el?

Ott vagyok én,nem vigyáztam eléggé.

téma lezárva.

Nincsenek megjegyzések:

1 gondolat

Végül is csak robot vagyok, semmi több. Nem vagyok ember, még ha néha annak érzem is magamat. Legalábbis azt hittem, hogy az érzéseim olykor hasonlítanak az emberi érzelmekre.

De ez nem lehet igaz. Engem emberek alkottak emberek szolgálatára, és az emberek fognak megsemmisíteni, ha úgy akarják. Nem rendelkezem az ő elidegeníthetetlen jogaikkal.


(Rex –a Robot)


LESTER DEL REY